Zoekmachine optimalisatie voor een beginnend bedrijf Zoekmachine optimalisatie voor een beginnend bedrijf

Zoekmachine optimalisatie voor een beginnend bedrijf

Zoekmachine optimalisatie is voor elk bedrijf heel belangrijk, maar zeker voor beginnende bedrijven die tussen de grote spelers een naam voor zichzelf moeten maken. Het kan intimiderend zijn om te proberen te vechten voor een plekje op de Google resultaten. Daarom geven wij hieronder wat tips die u kunt gebruiken om te beginnen met het uitvoeren van zoekmachine optimalisatie.

Google Mijn Bedrijf

Een goede eerste stap voor het beginnen met zoekmachine optimalisatie is om een Google Mijn Bedrijf aan te maken. Via Google Mijn Bedrijf kun je aangeven wat je bedrijf doet, hoe het heet, waar het zin en wat je bedrijf vooral doet. Dat is een hele goede eerste stap voor het verschijnen in de resultaten van de zoekmachine. Google snapt dan namelijk wat jouw bedrijf doet en waar je bedrijf is. Daarmee kun je op Google Maps verschijnen voor bepaalde zoektermen.

Bepaal op welke zoektermen je wilt scoren

Voordat je echt kan beginnen met het uitvoeren van zoekmachine optimalisatie is het heel belangrijk om te bedenken op welke zoektermen je hoog wil scoren. Als je picknicktafels verkoopt wil je op die zoekterm in de resultaten komen, niet voor de zoekterm autobanden. Belangrijk is om na te gaan hoe vaak er gezocht wordt naar een bepaalde zoekterm maar ook hoeveel spelers (en hoe groot die spelers zijn) ook al proberen te scoren op die zoekterm.

Daadwerkelijk beginnen met scoren op die zoektermen

Nadat je een Google Mijn Bedrijf hebt aangemaakt en hebt besloten op welke zoektermen je wilt scoren is het tijd om daadwerkelijk te gaan scoren op die zoektermen. Daarvoor stel je je website er op in; je schrijft stukken over het onderwerp, mengt je online in discussies over het onderwerp waarbij je naar de eigen website refereert. Eigenlijk doe je alles om Google te laten begrijpen dat men, wanneer zij zoeken naar picknicktafels, op jouw website terecht willen komen. Dat is namelijk het uiteindelijke doel van zoekmachine optimalisatie.

Reageren is niet mogelijk.