4 Redenen waarom u geschenken naar uw klanten zou moeten sturen 4 Redenen waarom u geschenken naar uw klanten zou moeten sturen

4 Redenen waarom u geschenken naar uw klanten zou moeten sturen   

Succesvolle relaties met klanten kunnen tal van factoren omvatten, maar een van de vaak over het hoofd geziene methoden om uw favoriete klanten te laten zien dat u het belangrijk vindt om hen een cadeau te sturen – een cadeautje waarvan u weet dat het iets voor hen zal betekenen. Een bedankkaart of een telefoontje is leuk, maar houdt daar niet mee op. Er zijn specifieke redenen om af en toe ook cadeaus naar uw klanten te sturen. Bij Supreme relatiegeschenken weten wij exact waar u naar op zoek bent! 

Zakelijke Geven is belangrijk 

Het geven van relatiegeschenken neemt toe, omdat steeds meer mensen ontdekken wat de voordelen zijn van het sturen van een speciaal iets naar degenen met wie ze af en toe samenwerken. Van abonnementsgeschenken tot cadeaubelemmeringen tot wijn en bloemen, hoe u uw klanten een groot deel van de voordelen van het geven van een relatiegeschenk laat zien. Het kiezen van het juiste cadeau en de juiste manier van geven is belangrijk. Maar nog belangrijker is de keuze om proactief op zoek te gaan naar de voorkeuren van je klant en een vriendelijk gebaar te maken in de vorm van iets leuks voor hem of haar dat hem of haar herinnert aan de zakelijke relatie die hij of zij met jou deelt. 

 

Waarom geschenken sturen naar uw klanten:

In marketing is er iets dat bekend staat als een “druppelcampagne”, waarbij bedrijven ervoor zorgen dat ze hun klanten via e-mail of post blijven aanraken om de relatie te koesteren en toekomstige zaken te stimuleren. Bepaalde voordelen komen voort uit dit constante contact. Hetzelfde principe geldt voor het geven door bedrijven. Hier zijn vier specifieke redenen waarom u regelmatig cadeaus naar uw klanten moet sturen.

Relatiegeschenken op afstand – Ongeacht waar u zich geografisch gezien bevindt, kunt u geschenken sturen naar klanten die hen een gevoel van nabijheid geven, zelfs wanneer u zich op verschillende continenten bevindt. 

Gepersonaliseerd geschenk versterkt uw merk – Als u uw merk waardeert, laat dan aan degenen die ervoor kiezen om zaken met u te doen zien dat uw merk staat voor relaties, bedachtzaamheid en een extra mijlpaal. Veel relatiegeschenkdiensten maken een aanpasbare branding mogelijk, wat betekent dat uw bedrijfslogo de warmte die de ontvanger voelt vergezelt. Laat uw klanten rondlopen met een bedrukte tas waarop uw logo staat! 

In contact blijven houdt de relatie open – Herinnert u zich de infuuscampagne nog? Wanneer uw geschenk aankomt, opent het de lijnen van het contact. De klant zal u waarschijnlijk antwoorden, zodat u de mogelijkheid hebt om de lopende zakelijke behoeften en oplossingen te bespreken. Misschien stuurde u uw klant een cadeaumandje op haar verjaardag, maar dat mandje zal waarschijnlijk dagenlang op haar bureau blijven liggen, zodat u en uw bedrijf in haar gedachten blijven. 

Relatiegeschenken onderscheiden je van de concurrentie – De kans is groot dat u niet het enige bedrijf bent waar uw klant mee werkt, maar geschenken kunnen u helpen om hun favoriet te zijn. Mensen doen zaken met mensen die ze kennen en die ze leuk vinden. Het sturen van een attent geschenk is de perfecte manier om uw bedrijf als voorkeurspartner te onderscheiden.

Reageren is niet mogelijk.