ESPN ziet kansen in voor nuttige wedinformatie ESPN ziet kansen in voor nuttige wedinformatie

ESPN lanceerde recentelijk een nieuw YouTube-kanaal voor sportweddenschappen, omdat het bedrijf probeert te profiteren van de toenemende vraag naar online inhoud met betrekking tot de groeiende sector.

Het ESPN YouTube-aanbod omvat segmenten van de programma’s Daily Wager en SportsCenter . Deze week lanceerde ESPN ook Bet , een programma voor sportweddenschappen dat wordt gestreamd op digitale platforms.

Vorige week begon de Daily Wager met uitzenden vanuit het LINQ Hotel op de Las Vegas Strip. ESPN heeft onlangs overeenstemming bereikt met Caesars Entertainment en DraftKings .

De initiatieven komen omdat de meeste sportfans thuis blijven vanwege het coronavirus. Veel sportarena’s en stadions blijven gesloten voor fans om het risico op overdracht van COVID-19 te verkleinen.

Onder de nieuwe overeenkomst met ESPN, eigendom van Disney, wordt Caesars de exclusieve odds-provider en een co-exclusieve sportsbook-link-out-provider voor het netwerk. Bovendien is DraftKings de exclusieve aanbieder van dagelijkse fantasiesporten van het netwerk en een andere co-exclusieve aanbieder van links naar sportboeken.

Andere bedrijven hebben sites gelanceerd die gericht zijn op sportweddenschappen. Het Vegas Stats and Information Network (VSiN) sluit zich bijvoorbeeld aan bij het gokplatform BetMGM om Betting Across America te lanceren ,  met gokgegevens en analyses.

VSiN heeft een studio in het South Point Casino op de Las Vegas Strip. Het voegt een tweede studio toe aan het Circa Resort Casino dat nu in aanbouw is in het centrum van Las Vegas. Check ook de laatste casino reviews online.

Sportweddenschappen lucratief, voegt kijkers toe

Sportweddenschappen kunnen ook leiden tot meer kijkers voor netwerken. Uit een onderzoek van Seton Hall University in 2018 bleek dat 70 procent van de Amerikanen zei dat ze eerder naar een wedstrijd zouden kijken als ze erop zouden wedden.

Uit de peiling onder 741 volwassenen bleek dat 88 procent van de ondervraagden tussen 18 en 29 jaar eerder naar een sportevenement zou kijken als ze erop zouden wedden. Die demografische groep is een van de meest gewilde onder adverteerders en is van oudsher moeilijk te bereiken, aldus Seton Hall-enquêtes.

De weg naar meer sportweddenschappen werd gelanceerd in 2018, toen het Amerikaanse Hooggerechtshof de Professional and Amateur Sports Protection Act (PASPA) afkeurde. De wet had sportweddenschappen in veel staten illegaal gemaakt.

Meer staten dringen aan op legale sportweddenschappen

Sportweddenschappen zijn nu live en legaal in 18 staten en in Washington, DC. Ook hebben North Carolina, Tennessee, Virginia en Washington wetgeving aangenomen om de weg vrij te maken voor legaal wedden op sportevenementen.

Negen andere staten overwegen om de wetgeving voor sportweddenschappen goed te keuren, vaak als een manier om de tekorten aan de staatsbegroting als gevolg van de pandemie te verminderen. Ze omvatten Hawaii, Kansas, Louisiana, Maryland, Massachusetts, Nebraska, Ohio, South Dakota en Vermont.

Reageren is niet mogelijk.