De mogelijkheden bij een online marketing bureau De mogelijkheden bij een online marketing bureau

De mogelijkheden bij een online marketing bureau

Online marketing is een breed begrip dat valt binnen het nog veel bredere begrip van marketing. veel mensen weten niet precies wat online marketing in houdt en dat kan je ze niet kwalijk nemen; het is een best breed en lastig te begrijpen onderwerp. Gelukkig weten online marketeers bij een online marketing bureau zelf wel wat zij allemaal kunnen en wat de limitaties van hun werk zijn. Maar wat valt eigenlijk precies onder online marketing?

Webdesign

Sommigen zouden zeggen dat webdesign niet onder online marketing en we zullen zeggen dat het te betwisten is. Toch zijn de twee onlosmakelijk met elkaar verbonden en bieden veel online marketing bureaus ook webdesign aan. Het is namelijk, bij het uitvoeren van zoekmachine optimalisatie, vaak handig om het webdesign aan dezelfde tafel te hebben zitten; ook deze twee dingen zijn onlosmakelijk met elkaar verbonden.

Zoekmachine optimalisatie

Zoekmachine optimalisatie is het uitvoeren van werkzaamheden die de website hoger kunnen doen scoren op onder anderen Google. Mensen noemen het vaak zoekmachine optimalisatie maar doelen vooral op Google, aangezien de traffic van andere zoekmachines in vergelijking met die van Google nihil zijn. Zoekmachine optimalisatie kan enorm veel bezoekers naar een website trekken, en indirect dus enorm veel geld naar het bedrijf.

Conversie optimalisatie

Om wat te kunnen met al die bezoekers is het belangrijk dat een online marketing bureau zich ook bezighoudt met conversie optimalisatie. Conversie optimalisatie is het optimaliseren van conversie, ofwel het omzetten van niet-betalende bezoekers naar wel-betalende bezoekers. Voor websites die niks verkopen kan het doel van conversie bijvoorbeeld inschrijving zijn. Als de website namelijk veel bezoekers trekt maar een lage conversie heeft kan er aan bezoekers geen geld worden verdient en is de hele campagne voor niets geweest. Daarom is conversie optimalisatie minstens even belangrijk als zoekmachine optimalisatie. Het uitvoeren van maar een onderdeel van online marketing heeft minder nut dan het uitvoeren van meerdere onderdelen tegelijk.

Reageren is niet mogelijk.